Baibas Osītes personālizstāde un Lietišķās mākslas studijas "Gundega" izstāde “Vasaras vidū”

Baibas Osītes personālizstāde “Vasaras vidū”

Kopš absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas tekstila nodaļu un ieguvusi maģistra grādu, Baiba Osīte piedalījies daudzās starptautiskās mākslas izstādēs ārvalstīs un Latvijā. Baibai Osītei ir bijušas vairākas nozīmīgas personālizstādes Rīgā. Strādājusi arī izglītības jomā un vada Tautas mākslas tekstila studiju “Gundega”. Baiba Osīte ir Latvijas Mākslinieku savienības un tekstilmākslinieku savienības biedrs. Baiba Osīte ir papildinājusi savu pieredzi vairākās rezidencēs: ”Cite des Arts” Parīzē un “Textilsetur” rezidencē Islandē. Pārsvarā strādā ar dažādiem šķiedru materiāliem, tādiem kā – koka gabaliņi, stikla pērlītes, stieple, metāla spirāles, vilna un lins. Vēsturiski šie materiāli tika izmantoti mājsaimniecības tekstilizstrādājumos, un Baiba Osīte tiem piešķir mūsdienu izpratni un koncepciju, un vairumā gadījumu dažādi materiāli ir viņas iedvesmas avoti jaunu darbu radīšanai.

Mākslas darbs Baibai Osītei nozīmē vairāk kā objekts vai mākslas priekšmets. Tas iemieso pasaules redzējumu. Radošajā procesā viņai patīk darbos ielikt nemateriālas lietas, noteiktus emocionālus pārdzīvojumus, garīgus impulsus.

Baibas Osītes darbi ir privātas kolekcijas Latvijā, Vācijā, Austrijā, Krievijā, Francijā, ASV, Kanādā, Zviedrijā, Spānijā, Anglijā, Portugālē, Austrālijā.

Lietišķās mākslas studijas “Gundega” darbi.

Tautas lietišķās mākslas studija ‘’Gundega’’ savu darbību kā pulciņš uzsāka 1972. gadā Poligrāfiķu kultūras namā. 1986. gadā kolektīvs ieguva Tautas lietišķās mākslas studijas nosaukumu un ‘’Gundega’’ vārdu. Šobrīd darbojas pie kultūras centra “Ritums” un ir viena no Rīgas studijām. No 2000. gada studiju vada tekstilmāksliniece Baiba Osīte. Gadu gaitā ir izveidojies kolektīvs ar savu raksturu un tradīcijām.

Studijas darbība ir vērsta divos virzienos aušana un gleznošana uz zīda un lina. Etnogrāfijas mantojums ir iedvesmas avots. Dalībnieces ir aizrāvušās ar segu, dvieļu, lakatu, jostu un etnogrāfisko brunču aušanu.

Vienlaicīgi studijā var apgūt dažādas zīda apgleznošanas tehnikas, piemēram, aukstā batika un karstā batika. Strādā arī ekoprinta tehnikā, pēta iespējas, ko piedāvā mūsu daba.

Daļa darbu ir tapuši studējot izcilā latviešu gleznotāja Rūdolfa Pinņa gleznas un ir veltītas viņam. Citā telpā redzama melnbaltā ziedu un puķu gleznojumu sērija. Vēl daļa darbu ir tapuši kā dekoratīvi audumi kompozīcijā izmantojot stilizētu ziedu un augu motīvus salikumā ar ģeometriskām līnijām un laukumiem.

Studijas darbā liela nozīme ir mūsu etnogrāfijas mantojumam. Kurzemnieču krāsainie cimdu raksti pārtapuši par lielformāta dekoratīviem audumiem. Vecmāmiņas tamborēto sedziņu raksti par iedvesmu gleznojumiem uz lina. Gleznojumi uz senajiem skapjiem un pūralādēm ir iedvesmojuši gleznot līdzīgas kompozīcijas arī uz auduma.

Pēdējos divus gadus aizrautīgi pētīta krāsošana ar dabīgiem augiem, izmantojot dažādus kodinātājus. Augu krāsvielas, to atspiedumi, faktūras un cilvēka radošums ir kā neizsmeļama bagātību krātuve, kura liek no jauna turpināt darboties.

Vairāk:

https://www.gulbenesmuzejs.lv/izstades/lietiskas-makslas-studijas-gundega-darbi/